8 راهکار ترمیم مو آسیب دیده که شاید ندانید

ترمیم مو آسیب دیده برای کسانی که به زیبایی موهای خود اهمیت می دهند، دغدغه ای بزرگ محسوب می شود، برای ترمیم و نگهداری موهای طبیعی باید به روش هایی کاربردی رو بیاورید، در ادامه به توضیح روش هایی برای ترمیم مو آسیب دیده می پردازیم.

ترمیم مو آسیب دیده
ترمیم مو آسیب دیده

8 راهکار موثر درمانی

روش های بسیاری برای ترمیم موهای آسیب دیده وجود دارد، اما سوال این است کدام روش برای شما مناسب خواهد بود؟ در ادامه به ذکر نکاتی درباره مهم برای ترمیم موهای آسیب دیده می پردازیم، در ادامه همچنان با ما باشید.

1- علت را شناسایی کنید

یکی از نکاتی که در هنگام مواجه شدن با موهای آسیب دیده باید به آن دقت کنید، این است که بدانید به چه علتی موهای شما دچار آسیب شده است؟
این آسیب به علت استفاده از رنگ مو یا دکلره نامناسب بوده و یا به علت عدم رسیدگی به موهای فر یا وز است؟
شناسایی علت راهی مطمئن برای یافتن بهترین روش برای ترمیم موهای آسیب دیده خواهد بود، لذا مطمئن شوید علت را شناسایی کرده تا به یافتن بهترین روش برسید.
در فرآیند ترمیم و حتی بعد از آن بهتر است موهای خود را در شرایط آسیب دیدگی مجدد قرار ندهید.

معرفی محصول >> صابون کلاژن تریاک اصل

2- موهای خود را تقویت کنید

یکی از روش هایی که در دوره ترمیم مو آسیب دیده به کمک شما می آید این است که حتما با توجه به شرایط فعلی موهایتان، روشی برای تقویت آنها پیدا کنید.
استفاده از روغن های طبیعی یا استفاده از شامپو یا ماسک موهایی که طبق نظر پزشک تجویز شده است، بهترین راه برای تقویت موهای آسیب دیده خواهد بود.
البته باید در شرایط فعلی مطمئن باشید روش کاربردی کاملا برای موهای شما مفید خواهد بود، و منجر به آسیب بیشتر برای موهایتان نخواهد شد. کرم مو آبرسان پنتن یکی از محصولات سایت ما است که تاثیراتی شگفت انگیز برای تقویت مو در پی خواهد داشت.

3- نرم کننده مناسب استفاده کنید

اگر موهایتان زبر شده است و آسیب هایی همچون موخوره را در بین موهایتان مشاهده می کنید، وقت آن است که از نرم کننده ای مناسب استفاده کنید.
نرم کننده ها اگر به درستی انتخاب و استفاده شوند، می توانند راهی برای ترمیم مو آسیب دیده باشند، البته این در شرایطی است که استفاده از نرم کننده برای موهای شما سودمند باشد.
معمولا موهای زبر و خشک نیاز به استفاده از نرم کننده دارند و باید حتما در زمان استحمام از شامپویی نرم کننده برای این کار استفاده کنند.
اگر نمی دانید شامپوی مناسب شما چیست؟ حتما پزشک متخصص مشکل خود را در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید >> درمان ریزش مو با نکاتی بسیار ساده

4- مصرف ویتامین را فراموش نکنید

مصرف ویتامین یکی دیگر از روش هایی است که چه در دوره آسیب دیدگی موهایتان باشید و چه نباشید برای شما کارآمد خواهد بود.
به طور کلی مصرف ویتامین سبب تقویت موهای شما خواهد شد و این برای کسانی که دوست دارند موهایی شاداب و زیبا داشته باشند، نکته ای کلیدی محسوب می شود.
مصرف روزانه و به اندازه ویتامین می تواند به کمک شما آمده و راهی برای مقابله با آسیب دیدگی موهایتان باشد.
البته باید بدانید بدنتان به چه نوع ویتامینی بیشتر نیاز دارد و بهترین راه برای دریافت ویتامین ها چیست؟

ترمیم مو آسیب دیده
ترمیم مو آسیب دیده

5- عدم شستشوی روزانه

شستشوی مو باید کاملا اصولی و درست انجام شود، برای مثال شستشوی روزانه مو آسیب دیده با شامپو هرگز روشی برای ترمیم محسوب نمی شود.
علت آن این است که شامپو معمولا زمینه خشکی و زبری موها را فراهم می کند، البته منظور شامپوهای معمولی است.
اگر طبق نظر پزشک برای خرید شامپو اقدام کنید، می توانید شستشوی روزانه را انجام دهید، اما به طور کلی استفاده از شوینده ها روشی مناسب برای ترمیم مو آسیب دیده نیست و هرگز چنین مسئله ای توصیه نمی شود.

معرفی محصول >> کوشن آرایشی چیست؟

6- جلوگیری از گره خوردن موها

یکی دیگر از روش های ترمیم مو آسیب دیده، مراقبت و پیشگیری از گره خوردن موها می باشد، زمانی که مو در حالتی قرار می گیرد که دچار گره یا وز شدن می شود، دچار آسیب بیشتر شده و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد.
به حالت خواب خود دقت کنید، بدانید در چه شرایطی ممکن است موهایتان دچار آسیب شده و وز شدگی بیشتری را تجربه خواهید کرد.
همچنین گره در موها به تنهایی عاملی خواهد بود که موهای سالم نیز دچار آسیب و شکنندگی شوند، لذا حتما موهایتان را هر روز به آرامی شانه کنید.

معرفی محصول >> کرم روشن کننده ووکس

7- به نوع شستن موها توجه کنید

شستشو همیشه یکی از الزامات مراقبت از موهای سر است، اما چگونه؟ عده ای تصور می کنند تنها شستشو و استحمام راهی برای ترمیم است.
اما این موضوع اگر به درستی انجام نشود، زمینه ساز شکنندگی و آسیب های جدی به موهایتان خواهد شد، نوع شستشو باید به گونه ای باشد که موها دچار آسیب نشوند.
بسیاری از افراد را دیده اید بعد از استحمام با موهایی آشفته و گره خورده رو به رو می شوند، این به آن علت است که به نوع شستشوی موی خود توجه لازم را ندارند.

بیشتر بخوانید >> مراقبت از پوست و مو

8- از کلاه های مناسب استفاده کنید

یکی دیگر از روش های ترمیم مو آسیب دیده استفاده از کلاه مناسب است، این موضوع مخصوصا در شرایطی که موها در معرض تابش شدید خورشید قرار می گیرند بسیار اهمیت دارد.
تابش نور خورشید می تواند زمینه برای آسیب به موهای سر را فراهم کند، به همین علت توصیه می کنیم حتما از کلاه های مناسب استفاده کنید.
در برابر نور خورشید از موهایتان محافظت کنید، اگر همیشه در معرض تابش نور خورشید قرار داشتید اینبار در برابر آفتاب از موهایتان مراقبت کنید و نتیجه را بررسی کنید.

رعایت نکاتی چنین ساده نه تنها از آسیب های بیشتری جلوگیری خواهد کرد، بلکه سبب می شود تا در مراحل ترمیم موهای آسیب دیده خود گامی موثر را بردارید، در آخر امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

چه اقداماتی از آسیب به موهای سر جلوگیری می‌کند؟

کسانی که به دنبال ترمیم موهای آسیب دیده خود هستند به این فکر میکنند چه اقداماتی منجر به کاهش آسیب یا جلوگیری از آن میشود؟ این قسمت از مطلب برای کسانی است که پیشگیری را بهتر از درمان می‌دانند.

اگر موهای آسیب دیده ای داشته اید و یا موهایی سالم، این اقدامات به شما کمک می‌کند تا دیگر هرگز به فکر ترمیم موهای آسیب دیده خود نباشید. در ادامه مواردی را بررسی می‌کنیم تا سلامت موهای شما را تضمین کند.

شامپوی مناسب را انتخاب کنید

شامپو غذای موی شماست در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشید. اگر شامپویی مناسب برای پوست و موی سر نباشد، در نتیجه موهایی آسیب دیده حاصل خواهد آمد.

انتخاب شامپوی مناسب به گونه ای است که اگر با دقت انجام شود، ممکن است ترمیم مو آسیب دیده نیاز به اقدام دیگری نداشته باشد. این مسئله برای زندگی و حیات موهای سر بسیار ضروری است.

اگر شامپو با موهای سر تناسبی نداشته باشد، خطر ریزش قطعا در کمین شماست. توصیه می‌کنیم برای انتخاب شامپو مناسب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. در ادامه مواردی دیگر ذکر می‌شود که برای سلامت مو نیز حیاتی و بسیار موثر خواهد بود.

ترمیم مو آسیب دیده
ترمیم مو آسیب دیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *