درمان ریزش مو با نکاتی بسیار ساده

درمان ریزش مو از مواردی است که اگر انجام نشود، عزت نفس و چهره فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد، در ادامه این مقاله قصد داریم درباره درمان ریزش مو با نکاتی بسیار ساده صحبت کنیم، در ادامه مطلب حتما با ما همراه باشید.

درمان ریزش مو
درمان ریزش مو

روش های درمان ریزش مو

به طور کلی علاوه بر درمان های دارویی، رعایت نکاتی می تواند به درمان و کنترل ریزش مو در افراد منجر شود، شاید ندانید اما تغییراتی هر چند ساده سلامت و شادابی موهای شما را بر می گرداند، در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنیم.

>> کرم مو آبرسان پنتن

جلوگیری از کشیده شدن موهای سر

یکی از نکاتی که می تواند به درمان ریزش مو منجر شود، پیشگیری از کشیده شدن موهای سر است، در بسیاری از موارد فرد متوجه کشیده شدن موهای سر خود نمی شود، برای مثال زمانی که موهای خود را شانه می کنید بیشترین احتمال کشیده شدن موها وجود خواهد داشت.
و یا قرار گرفتن در شرایطی مانند خوابیدن به شیوه نادرست از دیگر مواردی است که منجر به کشیده شدن موهای سر می شود.
کشیده شدن موها به هر شکلی سبب سستی در ریشه مو می شود، در نتیجه موهای سست شده دچار ریزش می شوند، به همین علت باید در شانه شدن موها و یا در هنگام خوابیدن مراقب فشاری که به موها وارد می شود، باشید.

استرستان را کنترل کنید

یکی دیگر از نکاتی که با رعایت آن می توانید به کنترل ریزش مو بپردازید، رهایی استرس است، استرس یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد ریزش موهای سر شما خواهد بود.
کسانی که در اثر فشار روحی و روانی قرار دارند و استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کنند، دچار ریزش مو شده و از این طریق ممکن است حجم زیادی از موهای خود را از دست بدهند.

>> کوشن یانگمی

به همین علت است که بسیاری از پزشکان زمانی که به کنترل ریزش مو می پردازند شرایط روحی فرد را بررسی کرده و حتی ممکن است به تجویز داروهای ضد استرس بپردازند.
تحقیقات بسیاری اثبات کرده است افرادی که آرامش بیشتری دارند نسبت به افرادی که اغلب دچار استرس می شوند، سلامت مو و شادابی بیشتری را تجربه می کنند.

درمان ریزش مو
درمان ریزش مو

در انتخاب شامپوی مناسب حساسیت به خرج دهید

شاید شنیده اید بسیاری از افراد می گویند از زمانی که شامپوی …. زده ام موهایم شروع به ریزش کرده است، این یک اصل قابل اثبات است.
انتخاب ناآگاهانه در شامپوی سر باعث ریزش مو خواهد شد، اگر شما هم تا به امروز در انتخاب شامپوی مدنظرتان حساسیتی به خرج نداده اید و حال با ریزش مو درگیر هستید، بهتر است در انتخاب شامپو سر خود تجدید نظر کنید.
اگر نمی دانید از چه شامپویی باید استفاده کنید، حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کرده و درباره انتخاب شامپوی مناسب از وی کمک بگیرید.

>> کرم ووکس

موهایتان را خشک نکنید

حرارت سشوار یکی از عواملی است که بر ریشه و ساقه های مو آسیب های بسیاری وارد می کند، در نتیجه بهتر است بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شود.
طاسی موقت از مهم ترین عوارض سشوار کشیدن نامناسب است، حرارت زیاد سشوار همچنین سبب سستی ریشه های مو می شود به در نهایت منجر به ریزش خواهد شد.
بسیاری از افراد با آگاهی از این مورد سشوار نکشیدن را راهی برای کنترل ریزش مو می دانند.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

یکی دیگر از روش های کنترل ریزش مو استفاده از روغن های طبیعی است، در بعضی از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل تمامی مواد مغذی مورد نیاز مو وجود دارد.
از این رو استفاده از روغن های طبیعی می تواند منجر به تقویت مو، ترمیم موهای آسیب دیده و کنترل ریزش مو سر شود.

>> پنکک دوکاره فلورمار

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما از روغن طبیعی استفاده کنید، ممکن است بسیاری از خریداران به اشتباه از روغن های شرکتی یا غیر طبیعی استفاده کنند.
در حالی که روغن طبیعی باید برای مصرف موهای سر استفاده شده و حداقل یک دوره درمانی را به مصرف روغن های ذکر شده بپردازید.
بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف کوتاه مدت باید آنان را به نتایج دلخواه برساند، در حالی که در هر یک از روش های ذکر شده باید مستمرا به رعایت نکات بپردازید تا شاهد معجزات آنان بر سلامت و رشد موهای خود باشید.

درمان ریزش مو
درمان ریزش مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *